Hvornår skal du betale?
– og betyder det egentlig noget

De fleste af os ønsker at kunne flytte ind med ro i maven, inden du skal betale for dit livs måske største investering. Mange byggefirmaer har efterhånden betaling ved indflytning. Men et enkelt byggefirma går endnu længere og giver dig som de eneste i branchen fem dage efter indflytning til at gennemgå tingene i ro og mag. Det giver måske markedets bedste tryghed i forhold til evt. fejl og mangler.
Del: 

At have tid til at mærke ordentligt efter, når man flytter ind i sit nye hus, giver ro i maven. Især når man ikke skal betale up front, men har mulighed for at sove i huset et par gange, læse avisen i den nye yndlingskrog og lave mad i det spritnye køkken, man har drømt om i månedsvis. Ventetiden kan synes lang, når man bygger hus, og når det endelig står færdigt, kan det både være en overrumplende og festlig situation pludselig at stå med nøglerne i hånden – og lidt svært at skulle forholde sig til overlevering og teknisk gennemgang af huset på samme tid. Og hos langt de fleste byggefirmaer kræves det, at betalingen er overført, inden afleveringen kan finde sted.

Men hos Lind & Risør falder betalingen altid først fem dage efter, huset er afleveret. I det tilfælde, at der skulle være små fejl og mangler, har man altså som kunde mulighed for at prissætte manglerne og først betale det endelige beløb, når disse er udbedret. Det giver en god sikkerhed. Og rigtig god mening.

Man skal jo ikke betale for mere end man har fået

”Vores kunder sætter meget stor pris på muligheden for først at betale for huset, efter de er flyttet ind. Det giver dem tid til i ro og mag at kunne gennemgå tingene, hvad enten det er fuger, maling eller en køkkenlåge, der ikke var som forventet. Det er en service, man ikke finder andre steder i branchen lige på det område. Andre arbejder med betaling inden aflevering, men det giver jo ikke folk mulighed for tilbagehold ved fejl og mangler, og det synes vi i Lind & Risør ikke er fair. Man skal jo ikke betale for mere, end man har fået. Det er den sikkerhed, vi føler er utrolig vigtig at opretholde i relationen med vores kunder. Vi har ikke travlt og tror på gennemsigtig forretning. En ting, som de banker og advokater, vi arbejder sammen med, i øvrigt også roser os for,” fortæller salgschef hos Lind & Risør Morten Bertelsen.

Del: